02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شگفت انگیز ترین موزه دبی

شگفت‌ انگیزترین جاذبه دیدنی

موزه آینده دبی به عنوان یکی از شگفت‌ انگیزترین موزه دبی و مشهورترین جاذبه‌های دیدنی در تور دبی شناخته می‌شود و بسیاری از گردشگران بازدید آن را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. این مکان تصورات افراد را از تمام موزه‌های سنتی در هم می‌شکند و امکانات بی‌حدوحصری را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و می‌تواند به یکی از بهترین بخش‌های سفر گردشگران تبدیل شود.

در ادامه این مطلب به بررسی نکاتی در رابطه با موزه آینده در تور لحظه آخری دبی بررسی شده است.

dbi

درباره موزه آینده دبی

موزه آینده دبی در 22 فوریه سال 2022 افتتاح شده است و این ساختمان هفت طبقه بدون ستون، به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین سازه‌های معماری در تور دبی شناخته می‌شود. موزه آینده به عنوان یکی از زیباترین بناهای جهان شناخته می‌شود که نمای بیرونی این سازه، از فولاد ضدزنگ ساخته شده و کل بنا در یک تپه واقع شده است. این موزه با ایده سیر و سفر در آینده ساخته شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند به کاوش در شگفتی‌های این مکان در سال 2071 بپردازند. این موزه در ابعاد 30 هزار متر مربع و ارتفاع 77 متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید قرار گرفته است. ساخت این مکان تقریبا حدود 9 سال طول کشیده است. برای ساخت موزه آینده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده هدف آن نمایش مدرن‌ترین آثار هنری است.

این موزه با هدف پیشی گرفتن دبی از سایر شهرهای پیشرفته جهان طراحی شد و علاوه بر نمایش به‌روزترین اختراعات، تصویری از آینده و تجربیات علمی نیز به نمایش می‌گذارد. همچنین این موزه به عنوان پل ارتباطی بین دانشمندان و متخصصین در حوزه‌های مختلف علوم شناخته شده و می‌توان آن را به عنوان یک آزمایشگاه برای نسل آینده در نظر گرفت.

dbi

معماری و طراحی منحصر به‌ فرد موزه آینده دبی

طراحی این بنا چشم‌ نواز از فنگ‌شویی چینی الهام گرفته شده است. این موزه به صورت جدا از ساختمان‌های مرتفع خط افق دبی ساخته شده است. فضای خالی وسط سازه به طور نمادین نمایانگر آینده ناشناخته بشریت است و تپه سبز رنگی که بنا روی آن ساخته شده، نمادی از کره زمین است. نمای موزه از فولاد ضدزنگ و پنل شیشه‌ای تقویت‌ شده 1024 ساخته شده است.

سه نقل قول از اشعار شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به خط عربی در نمای بیرونی این بنا حک شده است. مضمون یکی از نقل قول‌ها بدین شرح است که آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند آن را تصور، اجرا و طراحی کنند.

یکی از مهم‌ترین مشخصات این موزه استفاده از انرژی خورشیدی است و قادر است سالیانه چهار هزار مگاوات انرژی از پنل‌های خورشیدی دریافت کند. نمای بیضوی این موزه با الگوریتم‌های جدید و به کمک ربات ساخته شده است. برای ساخت این نما از هزار و 24 قطعه استفاده شده که هر یک از این قطعات چهار لایه هستند.

dbi

بخش‌های مختلف موزه آینده دبی

موزه آینده دبی در کل پنج طبقه اصلی دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند بخش‌های مختلف آن را کاوش کنند. طبقه اصلی و همکف موزه زمان دبی به عنوان لابی و پذیرش مسافران کاربرد دارد. همچنین در اطراف موزه زمان نیز باغ‌های متعددی وجود دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند ساعاتی را برای استراحت در این مکان اختصاص دهند. یکی از بخش‌های شگفت‌انگیز این موزه، تغییر محتوای آن در 10 سال یک بار است. این ساختمان با وسعت 17 هزار متر مربع به عنوان تنها موزه با گواهی پلاتینیوم در خاورمیانه شناخته می‌شود و رتبه بناهای سبز جهان را برای طراحی محیطی و انرژی را دارد. در اطراف این موزه بیش از 100 هزار گونه گیاهی وجود دارد که با استفاده از روش‌های نوین و هوشمند آبیاری نگهداری می‌شوند.

dbi

فضای داخلی موزه آینده دبی

بازدید کنندگان می‌توانند از روبوداگ در لابی موزه بازدید کنند که یک سگ خانگی رباتیک است که با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ساخته شده است. این روبوداگ به طور آزادانه در بخش‌های مختلف پرسه می‌زند و با بازدید کنندگان تعامل می‌کند. این موزه در هفت طبقه ساخته شده است و موضوعات مختلف در پنج فصل در طبقات مختلف قرار گرفته‌اند.

فصل اول معروف به ایستگاه فضایی است که در طبقه پنجم قرار دارد و به بازدید کنندگان امکان می‌دهد که همه صداها و فرآیندهای واقعی برخاست یک شاتل فضایی واقعی را در تور دبی تجربه کنند. موسسه هیل در طبقه چهارم قرار گرفته و فصل دوم را شامل می‌شود. در این بخش بازدید کنندگان می‌توانند جنگل دیجیتال آمازون را که اصلاح ژنتیکی شده، با صداها و مناظر واقع تجربه کنند. بازدید کنندگان می‌توانند بینشی در رابطه با تاثیرات فعالیت‌های انسانی و راه‌های ترمیم و بازیابی زندگی در طبیعت به دست بیاورند. در بخش کتابخانه زندگی چیزی در حدود دو هزار گونه حفاظت می‌شود که یکی از بهترین شبیه‌سازهای اکوسیستم محسوب می‌شود که بازدید کنندگان می‌توانند ببینند.

فصل سوم در موزه آینده دبی برای درمان ذهن و بدن ساخته و طراحی شده است که بازدید کنندگان می‌توانند بر روی خود تمرکز کنند و خود را از فناوری جدا کنند. فصل چهارم که در طبقه دوم موزه زمان قرار گرفته است، آینده بسیاری از فناوری‌ها را به تصویر کشیده و تلاش دارد چالش‌های ممکن را در این زمینه مطرح کند و راه‌حل‌های احتمالی را بیان کند. فصل پنجم برای کودکان به عنوان قهرمانان آینده به صورت یک فصای بازی آیند‌ه‌نگرانه طراحی شده است. این فضا برای کودکان زیر 10 سال طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های خود را توسعه و گسترش دهند.

dbi

ساعات بازدید از موزه آینده دبی

طبق آمار رسمی بازدید کنندگان می‌توانند همه روزه از ساعت 9:30 تا 21:00 باز است و خرید بلیط تا ساعت 19 امکان‌پذیر است. برای تهیه بلیط برای کودکان زیر چهار سال نیازی به تهیه بلیط نیست. گشت‌و‌گذار در این موزه در حدود دو الی سه ساعت طول می‌کشد. رزرو اقامت در هتل جاده شیخ زاید، به افراد کمک می‌کند که بتوانند به راحتی در موزه گشت‌وگذار کنند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند. 

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ