02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مکان های جذابی که در قشم نباید از دست داد

17 تیر ، 1403
راز آسمان پایتخت

مکان های جذاب در قشم

تور قشم می‌تواند تجربه‌ای خاص و عجیب برای مسافران باشد. در این جزیره دره‌ها و غارهای عجیب و غریبی زیادی وجود دارند که همگی باعث حیرت مسافران می‌شوند. همچنین جنگل‌های خاصی مانند جنگل حرا در این جزیره قرار گرفته‌اند که با بالا آمدن آب دریا به زیر آب می‌روند و امکان قایق‌رانی در اطراف آن‌ها وجود دارد. همچنین از نظر حیوانات و زیست بومی که در این ناحیه می‌توان دید نیز تنوعی جالب و خاص قابل مشاهده است.
در سفر به قشم امکان تجربه کردن زندگی بومیان این جزیره از نزدیک نیز وجود دارد و در عین حال می‌توان غذاهای خاص آن‌ها را میل کرد و از میهمان‌نوازی آن‌ها لذت برد. این جزیره برای علاقه مندان به فضاهای خاص و متفاوت تجربه‌ای بی نظیر به حساب می‌آید.

در ادامه 8 مورد از مکان‌های جذابی که در قشم نباید از دست داد را معرفی کرده و هر یک را به طور جداگانه بررسی کرده‌ایم.

gheshm

دره ستارگان در قشم طرفداران زیادی دارد

دره ستارگان یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌ها در قشم است که در آن می‌توان مجموعه‌ای جذاب از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌ها را دید. این مکان زیبا و دلنشین اشکال عجیبی از کوه‌ها را پیش روی مسافران قرار می‌دهد و در آن می‌توان این کوه‌ها را در شکل موجودات مختلف تصور کرد. این فضای موهوم و خاص از طرف مردم بومی به نام دره ستارگان معروف شده؛ زیرا ساکنان این جزیره اعتقاد دارند که بر اثر خوردن ستارگان به این جزیره، این دره ایجاد شده است.

dareyesetaregan

تنگه چاهکوه را در قشم از دست ندهید

تنگه چاهکوه مجموعه‌ای از صخره و کوه است که در بین آن‌ها چاه‌های متعددی را می‌توان دید. این چاه‌ها با عمق‌های مختلفی دیده می‌شوند و به غیر از این چاه‌ها، صخره‌ها و عبور از میان آن‌ها نیز جذابیت بسیار زیادی برای مسافران دارد. هر چه افراد در بین صخره‌ها جلوتر بروید، خواهند دید که فضا کمتر می‌شود و صخره‌ها نیز به هم نزدیک‌تری می‌شوند.

tangeyechahkoh

جزایر ناز در قشم

جزایر ناز، سه صخره در دل دریا هستند که در زمان پایین آمدن آب دریا امکان رسیدن به آن‌ها با پای پیاده وجود دارد. این صخره‌های جذاب که در قشم می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، اغلب با خرچنگ‌هایی که در اطراف آن‌های در حرکت هستند، گردشگران را به خود جذب می‌کنند. امکان ایستادن بر روی این صخره‌ها و تماشا کردن دریای زیبا فراهم شده و می‌توان از منظره‌ای خاص و متفاوت در آن لذت برد. 
زمان‌هایی که آب این جزیره بالا می‌آید، مردم بومی در اطراف آن جمع شده و صنایع دستی یا میوه‌های گرمسیری را به فروش می‌رسانند. همچنین انواع امکانات دیگر مانند طراحی حنا در روی دست در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

jazayerenaz

جنگل حرا از زیباترین دیدنی‌ها در قشم

جنگل حرا از پدیده‌های خاص و زیبای قشم است که در آن می‌توان جنگلی را دید که در دل آب شور دریا ایجاد شده است. در این جنگل ریشه درختان بسیار مقاوم بوده و نمک را جذب نمی‌کنند. نکته جالب در مورد این جنگل این است که زمان بالا آمدن آب، این فضا به زیر آب می‌رود. تماشای پرندگان در این مکان عجیب و غریب یکی از جالب‌ترین دیدنی‌هایی است که نباید از دست داد. جنگل حرا پرندگانی همچون فلامینگو، پلیکان و مرغ ماهیخوار را در خود جای می‌دهد.

jangalehara

بازدید از سد گوران در قشم

سد گوران یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های قشم است که در غرب جزیره واقع شده و در اصل نام روستایی خاص است. این مکان زیبا می‌تواند زندگی بومی مردم را به نمایش بگذارد و مسافران را با افراد بومی بیشتر آشنا کند. سد گوران در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده و به همین جهت به گبران و بعدها به گوران معروف شده است. در این روستا سدی به نام سد گوران وجود دارد که از دیدنی‌های مهم آن به حساب می‌آید. 
سد گوران از زمان هخامنشیان شروع به ساخته شده است و تا زمان ساسانیان ساختن آن ادامه داشته است. و بالاخره در دوره پهلوی ساخت این سد به طور کامل به پایان می‌رسد.

sadegoran

پارک کروکودیل مکانی جذاب در قشم

پارک کروکودیل که در تور قشم می‌توان از آن بازدید کرد، اولین و تنها مرکز نگه داری و پرورش کروکودیل در ایران است. در این مجموعه حدود 100 کروکودیل زندگی می‌کنند و در آن می‌توان بزرگ‌ترین کروکودیل ایرانی را از نزدیک دید. در این مکان اطلاعات مفیدی در مورد زندگی کروکودیل‌ها، نحوه تولید مثل و مواردی از این قبیل در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

parkecorocodil

غار نمکدان در قشم

در قشم حتما باید سراغ غار نمکدان رفت. این غار زیبا و شگفت انگیز همانطور که از نامش پیداست با نمک‌های زیادی پوشیده شده و لایه‌های نمکی آن، که شکل‌های جالبی هم دارند، قدمت طولانی این غار را نشان می‌دهند. این غار که در جنوب قشم واقع شده، حدود 90 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. به مسافران پیشنهاد می‌شود که در زمان بازدید از این غار حتما کفش مناسب بپوشند؛ زیرا مسیر پیاده روی در پیش رو خواهند داشت.

gharenamakdan

دره تندیس‌های قشم

دره تندیس‌ها در قشم از دیگر جاذبه‌های گردشگری در این منطقه است که مانند دره ستارگان پر از کوه و صخره بوده و جذابیت بصری بسیار بالایی دارد. این دره در اثر فرسایش باد و باران و در طول سالیان طولانی ساخته شده و در آن می‌توان صدف‌های زیادی را دید که از میلیون‌ها سال قبل که سطح دریا بالاتر بوده در آن قرار گرفته‌اند.

daretandisha

غار خربس از جذاب‌ترین دیدنی‌ها در قشم

غار خربس از زیباترین غارهای قشم است که در واقع مجموعه‌ای جذاب از حفره‌های کوچک در دل کوه است. این غار در دوران دور، توسط مردم به اتاقک‌‌هایی برای استفاده تبدیل شده بود و در واقع پناهگاه مردم بوده است. محوطه این غار دارای فضایی باز و بدون گیاه است و در ساعت‌های اولیه صبح یا غروب تابش آفتاب، گیاهان آن کمتر است. البته بازدید از این غارها در فصل زمستان بیشتر توصیه می‌شود.        

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ