02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

محبوب ترین جاهای دیدنی آنتالیا

24 مهر ، 1403
راز آسمان پایتخت

بهترین تفریحات در آنتالیا

در تورلحظه آخری آنتالیا می‌توان تجربه‌ای جذاب از تفریحات ساحلی و آبی، گشت و گذار شهری، شهربازی‌ها و بازدید از بناهای تاریخی را تجربه کرد. این شهر زیبا برای تمام افراد در هر سنی و با هر سلیقه‌ای تفریحات خاص را در نظر گرفته است و می‌توان تمام افراد را راضی کنند. علاوه بر بناهای تاریخی و موزه‌های جذاب این شهر، امکان طبیعت گردی و تجربه انواع آبشار و چشمه نیز وجود دارد. همچنین این شهر بخش‌های مدرن متعددی دارد و در آن سواحل تفریحی بسیار زیادی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

در ادامه محبوب‌ ترین جاهای دیدنی آنتالیا را معرفی کرده و هر یک را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

ant

در آنتالیا بازدید از کاله ایچی را فراموش نکنید

کاله ایچی یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌ها درآنتالیا است که در اصل، بخشی از شهری باستانی بوده و امروزه محیطی فوق العاده برای گشت و گذار به حساب می‌آید. کاله ایچی شهری مدرن است که قدمت آن به زمان سلجوقیان برمی‌گردد و در آن بسیاری از کاخ‌های عثمانی بازسازی شده‌اند. این بنای جذاب با خیابان‌های زیبایی که دارد حال و هوای تاریخی جذابی را ارائه کرده و در عین حال فضایی مدرن نیز دارد.

کاله ایچی، به معنای درون قلعه است و در این شهر نیز می‌توان احساس کرد که داخل یک قلعه قدم زده می‌شود. علاوه بر جذابیت شهری در این منطقه، برای کسانی که به سواحل تفریحی علاقه دارند، نزدیکی این منطقه به دو ساحل مهم لارا و کنیالتی باعث جذاب‌تر شدن آن می‌شود.

در این منطقه می‌توان انواع رستوران‎ها، هتل‌ها و گالری‌های هنری را دید و حتی نصف روز خود را به طور کامل به آن اختصاص داد. درآنتالیا خیابان مزیک به عنوان مهم‌ترین خیابان در کاله ایچی شناخته می‌شود و در آن مراکز خرید و مکان‌های دیدنی بیشتری را می‌توان دید. از جمله دیدنی‌های دیگر این منطقه می‌توان به برج ساعت آنتالیا، دروازه شهر، مناره کوتاه یا مسجد محمدپاشا اشاره کرد.

ant

آنتالیا و بازدید از آمفی تئاتر آسپندوس

آمفی تئاتر آسپندوس از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های آنتالیا است که از زمان روم باستان باقی مانده و در آن می‌توان نفوذ امپراتوری روم در قرن دوم میلادی را به چشم دید. برای ساختن این مکان دلچسب پادشاه آسپندوس مسابقه‌ای را در نظر گرفته و به معمار این بنا به دلیل سرعت بیشتر در ساختن آن جایزه‌ای بزرگ می‌بخشد که در اصل این جایزه ازدواج با دختر پادشاه بوده است.

این بنای عظیم در دل شهر آسپندوس واقع شده و علاوه بر جذابیت بازدید از خود بنا، می‌توان بازدید از شهر آسپندوس را هم یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌ها در آنتالیا دانست. در آمفی تئاتر این شهر که به طور کامل سالم مانده است نیز هر ساله می‌توان جشن‌ها و مراسم‌های مختلفی را دید. ظرفیت این بنا 15 هزار تا 20 هزار نفر بوده و در سال 2015 به فهرست سازمان جهانی یونسکو راه پیدا کرده است. همه روزه از 8 صبح تا 7 بعدازظهر امکان بازدید از این آمفی تئاتر وجود دارد.

ant

کسیک مناره مکانی محبوب در آنتالیا

از دیگر مکان‌هایی که درآنتالیا نباید آن را از دست داد، می‌توان به کسیک مناره یا منار شکسته اشاره کرد که بنایی کهنسال بوده و هر ساله تماشاگران زیادی را به خود جذب می‌کند. کسیک مناره در ابتدا یک معبد رومی بوده و بعد در قرن 7 میلادی تبدیل به کلیسای مریم مقدس شده است. اما اعراب به این منطقه حمله می‌کنند و در نهایت کاربرد این بنا به مسجد تغییر پیدا می‌کند.

کسیک مناره در دوره حکومت سلجوقیان به عنوان مسجد کبیر به کار می‌رفت و منار شکسته نیز در کنار آن ساخته شده است. البته از بنا مسجد چیزی باقی نماند و دوباره بعد از سقوط سلجوقیان تبدیل به کلیسا شد! در تاریخ پر فراز و فرود این بنا می‌توان تحول زیادی را دید؛ به خصوص اینکه در سال 1896 که آتش سوزی بزرگی در آن اتفاق افتاد و قسمت‌های بالایی مناره سوخت و از بین رفت. امروزه این بنا مرمت شده و به مکانی تاریخی و مهم برای مردم بومی و گردشگران درآنتالیا تبدیل شده است.

ant

آبشارهای دودن برای علاقه مندان به طبیعت در آنتالیا

آبشارهای دودن از دو چشمه جوشان پینارباشی و کیرک گوزلر سرچشمه می‌گیرند و به رود دودن می‌رسند. البته آب‌های آبشارهای دودن در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزند. این مجموعه فضایی جذاب و سرسبز برای علاقه مندان به طبیعت داشته و در آن می‌توان تجربه پیک نیکی متفاوت با خانواده را داشت و از آب و هوای تمیز آن لذت برد.

در تور لوکس آنتالیا امکان بازدید از دو آبشار دیگر به نام کورشونلو و ماناوگات نیز وجود دارد. همچنین چشمه کارست از دیدنی‌های جذاب دیگری است که طبیعت گردان را به خود جذب می‌کند. به طور کلی در شهر آنتالیا امکان بازدید از چشمه‌ها و آبشارهای پرخروش فراهم شده و می‌توان از طبیعت آن تجربه‌ای دلپذیر داشت.

ant

تله کابین آنتالیا برای دیدن دنیایی متفاوت از ارتفاعی بلند

تله کابین آنتالیا از جمله معروف‌ترین تفریحاتی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. در این تله کابین امکان دیدن ترکیبی از ویوی دریا و کوه و جنگل وجود دارد. این تله کابین ارتفاع زیادی دارد و در آن می‌توان قله‌های کوه تاهتالی را دید و از تماشای دریای مدیترانه لذت برد. این تله کابین که با نام فریک الیمپوس شناخته می‌شود، جزو بلندترین و طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان است.

طول این تله کابین 4 هزار متر بوده و ارتفاع آن تا 2365 متری از سطح دریا در نظر گرفته می‌شود. این تله کابین بسیار امن بوده و در آن استانداردهای جهانی رعایت شده‌اند. در این مکان انواع رستوران‌ها و امکانات تفریحی مختلف قرار گرفته و مسافران می‌توانند روزی هیجان انگیز و جذاب را در آن تجربه کنند. شروع کار تله کابین درآنتالیا از 10 صبح بوده و ظرفیت آن در کل کابل 81 نفر است. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ