02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شرایط اقامت دائم فرانسه

11 مهر ، 1403
راز آسمان پایتخت

هر آن چه در مورد اقامت دائم فرانسه باید بدانید

فرانسه با سطح و استانداردهای بالا برای زندگی، به یکی از محبوب‌ ترین کشورها نزد مهاجران تبدیل شده است. متقاضیان برای اخذ اقامت دائم فرانسه می‌توانند متناسب با شرایط اقامت دائم فرانسه خود از راه‌های مختلف تحصیلی، شغلی، سرمایه‌ گذاری، ازدواج و یا پناهندگی اقدام کنند. افراد بعد از پنج سال اقامت موقت در فرانسه واجد دریافت اقامت دائم می‌شوند و می‌توانند بعد از 10 سال برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.
در ادامه این گزارش نکاتی که افراد در رابطه با اقامت دائم فرانسه باید بدانند، بررسی شده است.

farance1

کارت اقامت فرانسه چیست؟

متقاضیان با دریافت کارت اقامت می‌توانند حرفه مورد نظر خود را در کشور انجام دهند. کارت اقامت فرانسه 10 سال اعتبار دارد و می‌توان به صورت مجدد آن را تمدید کرد. شهروندان غیراروپایی در صورتی که خارج از فرانسه و یا خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کارت اقامت طولانی مدت اقدام کرده باشند، بعد از سه سال اقامت متوالی اعتبار کارتشان باطل خواهد شد. با این حال افراد باید در نظر داشته باشند که امکان تمدید این کارت قبل از خروج از فرانسه و از طریق مقامات کنسولی این کشور وجود دارد.افرادی که از قبل در فرانسه زندگی کرده‌اند، باید از استان و محل سکونت خود برای درخواست تغییر وضعیت را ثبت کنند. در این حالت در صورتی که متقاضیان واجد شرایط باشند، کارت اقامت با اعتبار 10 ساله را دریافت خواهند کرد. افراد از طریق این ویزا با اعتبار سه ماهه می‌توانند وارد فرانسه شوند و به فعالیت حرفه‌ای برای کسب درآمد بپردازند.

متقاضیان بعد از پنج سال زندگی در فرانسه واجد شرایط درخواست اقامت دائم این کشور می‌شوند. شرایط خاصی مانند ازدواج باعث کاهش این مدت زمان می‌شود. با توجه به این که این اقامت 10 ساله قابل تمدید است، افراد می‌توانند به صورت نامحدود در این کشور زندگی کنند.

farance1

اخذ اقامت دائم فرانسه از راه تحصیل

فرانسه شرایط ایده‌آلی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه شینگن فراهم می‌کند و به همین جهت، یکی از اولویت‌های بسیاری از متقاضیان است. به این منظور متقاضیان باید در یک دانشگاه و یا موسسه معتبر در این کشور پذیرش بگیرند و ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنند. دوره تحصیل در مقطع لیسانس در فرانسه سه سال، ارشد دو سال و دکتری سه ساله است. میانگین دوره تحصیلی لیسانس و دکتری در فرانسه بین دو هزار و 700 یورو تا سه هزار و 700 یورو در نظر گرفته می‌شود و در مقابل دوره دکتری معمولا به صورت تحقیقاتی و با بورسیه است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه که به زبان فرانسوی هستند، معمولا رایگان است. به این منظور متقاضیان باید پیشینه تحصیلی قوی و سطح زبان خوبی داشته باشند تا بتوانند پذیرش بگیرند. دانشجویان در فرانسه به مدت 20 ساعت در هر هفته اجازه کار دارند و باید مجوز اداره مهاجرت داشته باشند. 
متقاضیان با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانند تا شش ماه بعد از اتمام تحصیلات خود در فرانسه اقامت داشته باشند. به این منظور افراد باید درخواست خود برای دریافت ویزای تحصیلی را از طریق کنسول‌گری فرانسه یا کمپوس فرانسه ارائه‌ کنند. افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدارک دیپلم و مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 را عرضه کنند. همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 نیز ضروی است.

farance1

مزیت‌های دریافت اقامت دائم فرانسه از روش تحصیلی

متقاضیان با دریافت اقامت دائم فرانسه از روش تحصیلی می‌توانند از مزیت‌های بیشماری بهره‌مند شوند. اصلی‌ترین مزیت‌ که بسیاری از افراد را ترغیب به ادامه تحصیل در فرانسه می‌کند، بالا بودن سطح آموزشی در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهایی اروپایی و همچنین امکان کار کردن بعد از اتمام تحصیل در کشورهای حوزه شینگن است. متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای تحصیلی فرانسه برای همسر و فرزند زیر پنج سال خود ویزای همراه دریافت کنند و همچنین کارهای پاره‌وقت انجام دهند. با این حال باید در نظر داشت که برای کار کردن در فرانسه با ویزای دانشجویی افراد نیاز به دریافت مجوز از اداره مهاجرت دارند.

اقامت دائم فرانسه از طریق شغل

برای صدور ویزای کاری فرانسه هدف از مهاجرت، سطح تحصیلات دانشگاهی و ملیت از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار برای کشور فرانسه هستند. فرانسه با داشتن فرصت‌های شغلی متعدد و قوانین کاری ایده‌آل، یکی از محبوب‌ترین کشورها نزد مهاجران است. با این حال افراد باید در نظر داشته باشند که برای دریافت ویزای کاری فرانسه باید حتما به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند و در غیر این صورت بسیاری از فرصت‌های خود را از دست خواهند داد. ویزای کاری فرانسه برای نخبگان و متخصصین ارائه می‌شود. اگر متقاضیان پیشنهاد کاری و حداقل حقوق 73 هزار یورو از کارفرما دریافت کنند، می‌توانند ویزای نخبگان فرانسه را اخذ کنند. ویزای کاری نخبگان صرفا به افرادی ارائه می‌شود که دارای تخصص در شغل‌های مورد نیاز فرانسه هستند. در مقابل ویزای کاری متخصصین برای فارغ‌التحصیلان در مقطع لیسانس و ارشد ارائه می‌شود. حداقل زمان برای ویزای نخبگان فرانسه چهار سال است و بعد از آن متقاضیان باید برای تغییر ویزای کاری و اخد اقامت دائم فرانسه اقدام کنند. متقاضیان با اخد ویزای کاری فرانسه می‌توانند ویزای همراه را نیز دریافت کنند که البته نیازمند اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ها است.

farance1

اقامت دائم فرانسه از راه نوآفرینی

یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌هایی که در سال‌های اخیر برای اخذ اقامت دائم فرانسه رواج یافته است، ویزای استارت آپ  و نوآفرینی است. فرانسه از ایده‌های خلاقانه‌ی جدید استقبال می‌کند و در سال‌های گذشته میزبان تعدادی از استارت‌ آپ‌‍‌های موفق بوده است. افراد از این راه می‌توانند ویزا با اعتبار چهار ساله دریافت کنند و اگر یک استارت آپ جدید و موفقی راه‌اندازی کنند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنند.

farance1

اقامت دائم فرانسه از راه سرمایه‌ گذاری

متقاضیان برای دریافت اقامت دائم از دو راه ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی این کشور می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. ویزای ثبت شرکت به نام ویزای نخبگان نیز شناخته شده و به این منظور افراد باید طرح‌ها و پیشنهادات و حداقل حقوق پرداختی به کارگران بر اساس قانون کار را مشخص کنند. بعد از اتمام اعتبار چهار ساله ویزای نخبگان، متقاضیان باید برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنند. حداقل سرمایه‌ای که افراد برای دریافت ویزای نخبگان نیاز دارند، 30 هزار یورو است. 
روش دیگر سرمایه‌گذاری کردن در بخش‌های اقتصادی مختلف در فرانسه است. متقاضیان با داشتن حداقل 300 هزار یورو سرمایه و استفاده از آن در بخش‌های مختلف صنعتی، می‌توانند ویزای چهار ساله با امکان تمدید مجدد دریافت کنند.

farance1

اقامت دائم خودحمایتی فرانسه

اقامت خودحمایتی فرانسه یکی از ساد‌ه‌ترین روش‌های اقامت دائم در فرانسه است. به این منظور افراد باید اثبات کنند که می‌توانند از خودشان حمایت کنند و برای زندگی در این کشور نیازی به کمک دولت فرانسه ندارند. حداقل سرمایه برای فرد متقاضی 40 هزار یورو، برای همسر 20 هزار یورو و برای فرزندان 10 هزار یورو است. در این نوع اقامت افراد قادر به کار کردن در فرانسه نیستند و صرفا می‌توانند به خرید مسکن و اجاره آن بپردازند. اقامت خودحمایتی در ابتدا به مدت یک سال اعتبار دارد و بعد از پنج سال زمان در صورتی که شخص مرتکب جرم و جنایت و خطایی نشده باشد، می‌تواند برای درخواست اقامت دائم فرانسه اقدام کند.

farance1

اقامت دائم فرانسه از طریق ازدواج

افراد از طریق ازدواج با فرد فرانسوی می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و در صورتی که واجد شرایط خاص باشند، تابعیت فرانسه را دریافت می‌کنند. به این منظور طرفین باید بالاتر از 18 سال سن داشته باشند و حداقل یک بار همدیگر را ملاقات کرده باشند. در این شرایط بعد از گذشت چهار سال افراد می‌توانند ازدواج خود ر به اقامت دائم تبدیل کنند.

بهترین راه برای کسب اقامت دائم فرانسه از «راز آسمان پایتخت»

آژانس مسافرتی، گردشگری و زیارتی راز آسمان پایتخت با هدف تسهیل حمل و نقل و اقامت مشتریان فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از خدمات این مجموعه کمک به افراد در مراحل مختلف اخد ویزا و اقامت دائم است. با توجه به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های قوانین مربوط به اخد ویزا و اقامت دائم در کشورهای مختلف، بسیاری از افراد نیاز به دریافت مشاوره‌های تخصصی دارند. متقاضیان به خیال آسوده می‌توانند به مشاوران حرفه‌ای و باتجربه این مجموعه اعتماد کنند و فرآیند ساده‌تری برای اخذ اقامت دائم فرانسه طی کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت به آدرس https://www.asemanpaytakht.com/ مراجعه کنند و یا با شماره‌ 02157691000 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ