02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

بهترین راه دریافت پاسپورت کانادا

15 مهر ، 1403
راز آسمان پایتخت

انواع پاسپورت کانادا

برای دریافت پاسپورت کانادا ابتدا باید یکی از شیوه‌های مهاجرت به این کشور را برگزید و سپس ویزای موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کرد. در مرحله بعد، اقدامات لازم برای کسب شرایط شهروندی کانادا صورت می‌گیرد که برای این منظور متقاضی باید در طول پنج سال قبل از ثبت درخواست، حداقل سه سال در کانادا زندگی کرده باشد. 
در این گزارش انواع پاسپورت کانادا و راههای گرفتن آن به صورت دقیق‌ بررسی شده است.

canada

پاسپورت عادی یا آبی

این پاسپورت متداول‌ ترین پاسپورت کانادا است که برای شهروندان عادی صادر می‌شود. این مدرک 36 صفحه‌ای بر اساس سن صاحبش اعتبار می‌گیرد؛ به طوری که پاسپورت افراد بالای 16 سال بین پنج تا 10 سال و پاسپورت کودکان تا 15 سال حداکثر پنج سال اعتبار دارد.

پاسپورت دیپلماتیک

این پاسپورت برای دیپلمات‌ها، مقامات عالی رتبه دولت کانادا و نمایندگان دولت کانادا صادر می‌شود. داشتن پاسپورت دیپلماتیک برای شرایط شغلی خارج از کشور، شرکت در کنفرانس‌ها و سازمان‌های دولتی بین المللی با ماهیت دیپلماتیک لازم است.

canada

پاسپورت ویژه

این پاسپورت کانادا برای سناتورها و اعضای پارلمان صادر می‌شود. کارمندان با دریافت این ویزا می توانند به انجام وظایف شغلی خارج از کشور و انجام ماموریت‌های رسمی بپردازند.

پاسپورت موقت

پاسپورت موقت برای شهروندانی صادر می شود که نیاز فوری به آن دارند. این پاسپورت در زمان انتظار برای پاسپورت اصلی قابل استفاده خواهد بود و حداقل اعتبار آن نیز حدود یک سال است.

canada

گرفتن پاسپورت کانادا با خرید ملک

یکی از رایج‌ ترین راه‌ها برای دریافت پاسپورت کانادا، خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور است. البته این اتفاق به طور مستقیم باعث گرفتن پاسپورت نمی‌شود، بلکه می‌توان با سرمایه‌گذاری در خرید ملک، ویزای کار برای فعالیت صنعت ساختمانی دریافت کرد و بعد با داشتن اقامت دائم، درخواست شهروندی داد.

در این روش ابتدا باید ویزای کار برای فعالیت در صنعت ساختمانی را از طریق روش IMP گرفت و بعد شرکت ساخت و ساز راه اندازی کرد؛ سپس اقامت موقت با روش‌های اکسپرس اینتری به اقامت دائم تبدیل می‌شود. بعد از دریافت اقامت دائم باید در آزمون شهروندی کانادا نمره مناسبی گرفت و بعد از آن می‌توان برای دریافت پاسپورت درخواست داد.

canada

گرفتن پاسپورت کانادا با ویزای کاری

در دریافت پاسپورت کانادا با ویزای کاری، ابتدا باید اقامت دائم را به دست آورد. افرادی که با ویزای کاری وارد کشور کانادا می شوند، باید حتما آن را به ویزای دائم تبدیل کنند. بعد از این مرحله، بقیه کارها مانند روش قبل است.

گرفتن پاسپورت کانادا با ویزای دانشجویی

این روش دریافت پاسپورت معمولا فرآیند طولانی‌تری دارد، اما غیرممکن نیست. در این روش دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی باید ویزای کار PGWP بگیرند یا حتما به دنبال کاری مناسب بروند و بعد از آن، امکان تبدیل اقامت موقت به دائم وجود دارد.

canada

گرفتن پاسپورت کانادا با ازدواج

ازدواج با یک شهروند کانادایی می‌تواند راهی برای رسیدن به پاسپورت باشد. همسر فرد متقاضی به عنوان اسپانسر می‌تواند اقامت دائم را برای او بگیرد. در این روش باید ثابت کرد که ازدواج دو نفر واقعی است و صرفا برای گرفتن شهروندی کانادا انجام نشده است. اگر دولت کانادا متوجه جعل ازدواج شود، ورود فرد به این کشور را به مدت پنج سال ممنوع خواهد کرد. همچنین این اتفاق در سوابق مهاجرتی شخص نیز برای همیشه باقی می‌ماند.

گرفتن پاسپورت کانادا با روش تولد فرزند

تولد فرزند نمی‌تواند باعث دریافت پاسپورت کانادا برای والدین او شود و در صورتی که فرزند در کانادا به دنیا بیاید، تنها خود او به عنوان شهروند کانادا شناخته می‌شود و حق دریافت پاسپورت خواهد داشت. البته فرزند تا سن 18 سالگی می‌تواند اسپانسر والدین خود باشد و با روش ویزای اسپانسرشیپ کانادا به صدور پاسپورت آنان کمک کند. افرادی که کودکشان به تازگی متولد شده است، برای اقامت در کانادا باید ویزا داشته باشند.

canada

زمان لازم برای صدور پاسپورت کانادا

در بهترین زمان 10 تا 20 روز زمان لازم است تا شهروند کانادایی بتواند پاسپورت خود را بگیرد. برای اینکه تاخیر بیشتری صورت نگیرد، باید تمام شرایط به طور کامل رعایت شده باشد. داشتن اقامت دائم، اقدام از داخل خاک کانادا، دادن آزمون شهروندی و رعایت زمانبندی‌های لازم از مهم‌ترین شروط برای درخواست پاسپورت کانادا است.

با پاسپورت کانادا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

سفر به اغلب کشورهایی که در آمریکای جنوبی قرار دارند و همچنین برخی از کشورهای اروپایی و قاره‌های دیگر با پاسپورت کانادا و بدون نیاز به ویزا امکانپذیر است. تعداد این کشورها به عدد 118 می‌رسد و از جمله آنها می‌توان به اتریش، آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کرواسی، بلغارستان، دانمارک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا و ژاپن اشاره کرد. در اکثر موارد، مدت زمان مجاز برای اقامت در این کشورها 90 روز است. علاوه بر آن، 54 کشور دیگر نیز مجوز سفر الکترونیکی برای متقاضیان صادر می کنند.

canada

ارزش پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا طبق آمار معتبر سایت Passport Index در سال 2024 رتبه هفتم جهانی را به خود اختصاص داده است. البته 26 کشور نیز پاسپورت کانادا را به تنهایی برای ورود کافی نمی¬دانند که ایران نیز یکی از آنها است. این پاسپورت از نظر ارزش با پاسپورت آمریکا در یک جایگاه قرار دارد و با آنها امکان سفر به 172 کشور امکانپذیر است.

canada

هزینه صدور پاسپورت کانادا

پاسپورت پنج ساله بزرگسال که شامل افراد بالای 16 سال می‌شود، با هزینه 190 دلار کانادا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در صورتی که پاسپورت 10 ساله باشد، هزینه آن به 260 دلار کانادا می‌رسد. برای پاسپورت کودکان تا 15 سال نیز 100 دلار کانادا دریافت می‌شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ