02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه مادام توسو بانکوک

23 مهر ، 1403
راز آسمان پایتخت

همه چیز در مورد موزه مادام توسو در تور بانکوک

موزه مادام توسو بانکوک  یکی از جاذبه‌های گردشگری تور بانکوک است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این موزه دیدنی در سال 2010 تاسیس شده است و به عنوان دهمین موزه مادام توسو در دنیا شناخته می‌شود. 
در ادامه این گزارش، به بررسی دقیق‌تر موزه مادام توسو در تور بانکوک می‌پردازیم.

MADAME

مادام توسو کیست؟

مادام توسو با نام اصلی ماری گروشولتز در سال 1761 و در فرانسه متولد شد. این بانو در سن 17 سالگی اولین مجسمه مومی خود را خلق کرد و در حدود سی سالگی اولین نمایشگاهش را در معرض تماشای عموم قرار داد. مادام توسو در طول زندگی خود با هنر بی نظیر مجسمه سازی، آثار ارزشمندی را خلق کرد. یکی دیگر از نمایشگاه‌های معروف این هنرمند مربوط به دوران 70 سالگی او است که استقبال بی نظیری از آن به عمل آمد.
این بانو در زمان حیات خود در سال 1835 اولین موزه‌اش را در لندن دایر کرد که در این کار از پسر خود کمک گرفت. بعد از مرگ این هنرمند در سال 1850 همچنان موزه‌های مومی مختلف او در سراسر جهان یکی پس از دیگری برپا شدند. 
در آسیا، موزه‌های مادام توسو در کشورهای چین، هنگ کنگ، هند، ژاپن، تایلند و سنگاپور قرار دارند. بعد از 200 سال از زمان تاسیس اولین موزه مادام توسو، تا کنون محبوبیت این هنرمند بیش از قبل شده است و موزه مربوط به این بانو در شهر بانکوک نیز طرفداران زیادی دارد. تعداد موزه‌های توسو در سراسر جهان 24 عدد هستند.

MADAME

موزه مادام توسو در تور بانکوک

گردشگران تور بانکوک این فرصت را دارند که یکی از چندین موزه مهم مادام توسو را از نزدیک ببینند. در سال 2010 این موزه با 70 مجسمه مومی در 10 اتاق مختلف راه اندازی شد. هر یک از اتاق‌های این موزه، متناسب با نوع شخصیت‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند، دسته بندی شده‌اند.

MADAME

آثار هنری موزه مادام توسو

مسافران در تور بانکوک با بازدید از موزه مادام توسو، امکان بازدید از مجسمه‌های شخصیت‌های اثرگذار بزرگ را خواهند داشت. بسیاری از شخصیت‌های تاریخی، رهبران، دانشمندان و هنرمندان، شخصیت‌های ورزشی، شخصیت‌های موسیقی پاپ و راک همگی مجسمه‌هایی در این موزه دارند.
علاوه بر آن، ستاره‌های بالیوودی، ستاره‌های آسیایی و ستاره‌های آمریکایی را می‌توان در این موزه دید. از مشهورترین اشخاص این مجموعه می‌توان به گاندی، پرنسس دایانا، باراک اوباما و ملکه الیزابت دوم اشاره کرد. 
در بخش سینما و تلویزیون این مجموعه، چهره‌های بازیگران معروف جهانی به چشم می‌خورد. برای مثال شخصیت‌هایی مانند بروسلی، شاهرخ‌خان، اپرا، برد پیت، آنجلینا جولی و وین دیزل همگی مجسمه‌های مومی زیبایی دارند. به نظر بازدیدکنندگان، بیشترین شباهت از نظر رعایت جزئیات را در شخصیت وین دیزل می‌توان دید. 
از شخصیت‌های ورزشی این موزه نیز باید به دیوید بکام، رونالدو، یائو مینگ و تایگر وودز اشاره کرد.

MADAME

اتاق سلطنتی موزه بانکوک

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های موزه مادام توسو در بانکوک، بخش مربوط به اتاق سلطنتی آن است. این اتاق مجسمه‌هایی از خانواده‌های سلطنتی تایلند را در خود جای داده است و در آن امکان آشنایی با اشخاص مهم این کشور فراهم می‌شود. حدود 30 درصد از چهره‌های مومی در این موزه، افراد تایلندی هستند.

MADAME

گالری کار با موم

یکی از بخش‌های جذابی که در تور بانکوک با بازدید از این موزه می‌توان دید، گالری کار با موم آن است که روش کار را نشان می‌دهد. در این اتاق، بازدیدکنندگان مراحل درست کردن مجسمه‌های مومی را به طور کامل می‌بینند. در این قسمت، مجسمه‌ای طبیعی و زیبا از خود مادام توسو نیز وجود دارد.

MADAME

ویژگی‌های مهم موزه مادام توسو

با اینکه تمام موزه‌ها تاکید دارند که تماس فیزیکی با اشیای موجود در آن‌ها صورت نگیرد، در موزه مادام توسو قضیه به کل فرق می‌کند. گردشگران تور بانکوک به راحتی می‌توانند به مجسمه‌های این موزه دست بزنند. البته در اتاق سلطنتی اجازه دست زدن وجود ندارد.
در این موزه نام و شرح حال مختصر تمام شخصیت‌ها ارائه شده است و می‌توان از چهره‌های واقع‌گرایانه این مجسمه‌ها حیرت‌زده شد. در سراسر موزه مادام توسو، فعالیت‌های سرگرم کننده مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان نقاشی در کنار مجسمه پیکاسو اشاره کرد. همچنین، امکان مسابقه در نزدیکی مجسمه انیشتین و امکان بازی کردن بسکتبال در کنار یائو مینگ وجود دارد. در بخش‌هایی از این موزه لباس مخصوص برای عکس گرفتن در کنار شخصیت‌ها ارائه می‌شود.

MADAME

تجربه مجسمه سازی در موزه مادام توسو

گردشگران در تور بانکوک امکان تجربه مجسمه سازی را دارند. در انتهای این موزه بخشی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند تجربه مجسمه سازی داشته باشند و طرح‌های دلخواه خود را اجرا کنند. این بخش به عنوان جذاب‌ترین قسمت موزه شناخته می‌شود و محبوبیت زیادی دارد. همچنین امکان خرید سوغاتی نیز در این منطقه فراهم شده است.

MADAME

چقدر زمان لازم است تا از موزه مادام توسو دیدن کنیم؟

علاقه مندان به بازدید از موزه مادام توسو می‌توانند با صرف 1 تا 2 ساعت زمان، به راحتی از تمام بخش‌های آن دیدن کنند و حتی عکس‌های زیبایی بگیرند.

MADAME

چرا باید از موزه مادام توسو دیدن کنیم؟

موزه مادام توسو یکی از حرفه‌ای‌ترین موزه‌های مجسمه سازی تایلند است که در آن جزئیات و دقت نقش ویژه‌ای دارد. آثار این موزه، کیفیت ساخت بسیار بالایی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهند و مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک مجسمه آن تمام شود حدود 3 تا 6 ماه است. موهای این مجسمه‌ها تک به تک کاشته می‌شوند و همگی موهایی طبیعی و واقعی هستند. به همین جهت حتی امکان اینکه گمان شود این مجسمه‌ها جان دارند و آدم هستند، بینندگان را حیرت زده می‌کند.

موزه مادام توسو در کجا قرار دارد؟

در تور بانکوک برای دیدن موزه مادام توسو باید به طبقه چهارم مرکز خرید سیام دیسکاوری رفت. این مرکز خرید در جاده 898 راما 1 و در منطقه Pathumwan قرار دارد. بهترین روش برای رسیدن به این موزه، استفاده از قطار BTS Sky است. علاوه بر آن، تعدادی زیادی از خطوط اتوبوس و تاکسی نیز از این ناحیه عبور می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از موزه مادام توسو کی است؟

این موزه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب در اختیار مسافران قرار دارد و آخرین زمانی که گردشگران اجازه ورود دارند، ساعت 8 شب است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ