02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

خیابان واکینگ استریت پاتایا

30 مهر ، 1403
راز آسمان پایتخت

واکینگ استریت، مشهورترین خیابان برای گشت و گذار در تور پاتایا

پاتایا به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در تایلند، به سواحل زیبا و زندگی شبانه پرجنب و جوش‌اش شناخته می‌شود. در این میان خیابان واکینگ استریت نیز با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به عنوان قلب تپنده زندگی شبانه در پاتایا به شمار می‌رود چراکه از کافه‌ها و بارهای متفاوت تا کلاب‌های شبانه و رستوران‌ها را در بر دارد. به عبارت دیگر این خیابان یک مرکز تفریحی و شب زنده‌داری برای افرادی خواهد بود که تور پاتایا را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. شما در ادامه‌ی این مطلب با تاریخچه خیابان واکینگ استریت، ویژگی‌های آن، افرادی که می‌توانند از این خیابان بازدید کنند همچنین نحوه رفتن به واکینگ استریت و در نهایت ممنوعه‌های آن آشنا خواهید شد.

waking

تاریخچه خیابان واکینگ استریت

خیابان واکینگ استریت پاتایا در دهه ۱۹۸۰ میلادی شکل گرفت و به تدریج از یک خیابان عادی به یک مقصد تفریحی تبدیل شد. در ابتدا، این خیابان بیشتر به عنوان محلی برای رستوران‌ها و بارها شناخته می‌شد اما با افزایش تعداد گردشگران، کسب‌وکارها در این منطقه رونق گرفتند. امروزه، این خیابان یکی از نمادهای اصلی تور پاتایا و مرکز زندگی شبانه آن محسوب می‌شود.

waking

آشنایی با ویژگی‌ها و جاذبه‌های خیابان واکینگ استریت در تور پاتایا

طول و دسترسی

خیابان واکینگ استریت پاتایا به طول تقریبی ۱ کیلومتر از بندر پاتایا تا ساحل ادامه دارد. بسته شدن خیابان به روی خودروها از ساعت ۶ عصر تا ۲ صبح، فضایی امن و مناسب برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار را برای گردشگران فراهم می‌کند.

فضای اجتماعی

این خیابان مانند محلی برای ملاقات مردم از فرهنگ‌های مختلف عمل می‌کند. گردشگران و افراد محلی می‌توانند در کنار هم وقت گذرانده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

رستوران‌ها و کافه‌ها

در این خیابان، رستوران‌هایی با انواع غذاهای تایلندی، دریایی، ایتالیایی، هندی و بسیاری دیگر وجود دارد. از غذاهای خیابانی گرفته تا رستوران‌های لوکس، همه چیز در خیابان واکینگ استریت تور پاتایا پیدا می‌شود. تجربه غذاهای محلی تایلند مانند پد تای یا تام یام نوعی سوپ تند در این خیابان امکان‌پذیر است.

waking

بارها و کلوب‌ها

بسیاری از بارها موسیقی زنده ارائه می‌دهند که شامل سبک‌های مختلفی مانند راک، جاز و موسیقی سنتی تایلندی است. کلوب‌های معروفی نیز در این خیابان وجود دارند که به دی‌جی‌های مشهور و فضای شادابشان شناخته می‌شوند.

فروشگاه‌ها

فروشگاه‌های متنوعی در این خیابان وجود داشته که انواع سوغاتی‌ها، لباس‌ها و صنایع دستی تایلندی را به فروش می‌رسانند. برخی از فروشگاه‌ها نیز محصولات محلی و سنتی را عرضه می‌کنند که می‌تواند تجربه خرید جالبی باشد.

تفریحات شبانه

نمایش‌های مختلفی مانند رقص‌های سنتی تایلندی، نمایش‌های کمدی و حتی استندآپ کمدی در این خیابان برگزار می‌شود. برخی مکان‌ها بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند بیلیارد و دارت نیز دارند که می‌توانید با دوستانتان بازی کنید.

فرهنگ محلی

این خیابان فرصتی عالی برای ملاقات با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آن‌ها خواهد بود. شما می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید و درباره زندگی روزمره آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. در طول سال، رویدادها و فستیوال‌های مختلفی در این خیابان برگزار می‌شود که فرصتی مناسب برای تجربه فرهنگ محلی است.

waking

بازدید از خیابان واکینگ استریت تور پاتایا برای چه افرادی مناسب است؟

بازدید از خیابان واکینگ استریت تور پاتایا برای گردشگران شب زنده دار و آن‌ها که اهل شلوغی و صدای بلند موزیک هستند، تجربه جالبی خواهد بود. این خیابان و مردمی که در آن تردد می‌کنند به صورت مداوم اصلا نمی‌خوابند و به طور مداوم شور و هیجان دارند. البته بازدید از این خیابان در تور پاتایا حتی برای افرادی که اهل شلوغی نیستند نیز جالب است. به عبارت دیگر بازدید از خیابان واکینگ استریت پاتایا برای بزرگسالان؛ افراد مجرد و زوج‌های جوان مناسب است. بهتر است کودکان خود را با به خیابان واکینگ استریت در تور پاتایا نبرید چراکه جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی خانوادگی متعددی در تور پاتایا وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای کودکان مناسب‌تر خواهد بود.

waking

چگونه به خیابان واکینگ استریت برویم؟

خیابان واکینگ استریت در پاتایا، یک کیلومتر با جاده ساحلی در آن فاصله دارد. به عبارتی در جنوب اسکله بالی های در پاتایا واقع شده است. برای رفتن به مرکز شهر پاتایا و خیابان واکینگ استریت، بهتر است که برای طی کردن این مسیر یک تاکسی بگیرید و یا از اتوبوس‌های پاتایا استفاده کنید.

waking

آشنایی با ممنوعه‌های خیابان واکینگ استریت تور پاتایا

سن قانونی برای مصرف الکل در تایلند ۲۰ سال است؛ بنابراین، افرادی که کمتر از این سن هستند، نمی‌توانند در بارها یا کافه‌های خیابان واکینگ استرین پاتایا الکل مصرف کنند. همچنین در برخی مناطق، نوشیدن الکل در اماکن عمومی ممکن است ممنوع باشد.

به علاوه رفتارهای نامناسب و بی‌احترامی به فرهنگ محلی، مانند رفتارهای جنسی آشکار یا توهین به مردم محلی، ممکن است با واکنش منفی مواجه شده و حتی منجر به دستگیری شما شود. عکاسی از افراد بدون اجازه آن‌ها، به ویژه زنان در خیابان واکینگ استریت در تور پاتایا می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برایتان شود.
استفاده و حمل مواد مخدر به طور کلی در تایلند و به‌ویژه در پاتایا بسیار جدی گرفته می‌شود و مجازات‌های سختی برای آن وجود دارد. این قانون به‌ خصوص در مناطق شلوغ و توریستی مانند خیابان واکینگ استریت در تور پاتایا رعایت می‌شود.
همچنین، هرگونه رفتار خشونت‌آمیز یا دعوا در خیابان واکینگ استریت پاتایا می‌تواند باعث دستگیری و مجازات شود. پلیس تایلند معمولا به این نوع رفتارها بسیار حساسیت نشان می‌دهد.
در برخی اماکن، به‌ویژه در معابد یا مکان‌های مذهبی، باید از پوشش مناسب استفاده کرد. در خیابان واکینگ استریت پاتایا نیز باید پوشش را تا حد زیادی رعایت کنید.
در خیابان واکینگ استریت با احترام به فرهنگ محلی و رعایت ممنوعه‌ها، می‌توانید سفری امن داشته باشید.

waking

سفر با تور پاتایا و بازدید از خیابان واکینگ استریت

خیابان واکینک استریت از جذاب‌ترین نقاط شهر پاتایا بوده که تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی شبانه را برای گردشگران فراهم می‌آورد. با تنوع غذایی، تفریحات شبانه و فرهنگ محلی غنی، این خیابان به یک مقصد بی‌نظیر برای مسافران تبدیل شده است. اگر با تور به پاتایا سفر کردید، حتما زمانی را برای بازدید از این خیابان اختصاص دهید تا از زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ