02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای هلند

فرم ثبت نام ویزای هلند

انواع ویزای هلند 

ویزای هلند انواع مختلفی دارد که متناسب با نیاز افراد صادر می‌شود. برای مثال ویزای توریستی کوتاه مدت و بلند مدت برای گردشگران، ویزای کاری و تجاری برای شاغلان و ویزای تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان صادر می‌شود. افراد با این ویزاها میتوانند وارد کشور هلند شوند. در این گزارش انواع ویزای هلند، شرایط دریافت و هزینه‌های هر کدام بررسی شده است.

h

ویزای توریستی کوتاه مدت هلند

یکی از انواع ویزاهای هلند، ویزای توریستی کوتاه مدت است که 90 روز اعتبار دارد. این ویزا در یک بازه زمانی شش ماهه قابل استفاده است و در صورت خروج از کشور باطل می‌شود. از شرایط این ویزا علاوه بر مدارک مورد نیاز، نداشتن سوء سابقه است.

ویزای توریستی بلند مدت هلند

این ویزا در اصل همان ویزای شنگن است که برای مدت پنج سال صادر می‌شود. با این مدرک هر بار که مسافر از کشور خارج شود، می‌تواند به راحتی دوباره برای سفر به آن اقدام کند. البته با هر بار ورود تنها اجازه 90 روز اقامت داده می‌شود و افرادی که بیش از 90 روز می‌خواهند بمانند، مجبورند چند روز از کشور خارج شوند و دوباره به آن برگردند.

h

ویزای کاری هلند

ویزای کاری شرایطی همانند دریافت ویزای شنگن دارد و در آن لازم است که فرد متقاضی، یک شغل در کشور مقصد داشته باشد. در واقع کارفرما دعوت نامه رسمی خود را ارائه می‌دهد و شخص با همین مدرک، ویزای هلند را دریافت می‌کند. این ویزا یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای گرفتن اقامت دائم هلند است.

ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی که محبوبیت زیادی در بین دانشجویان ایرانی دارد، امکان اقامت آنان را فراهم می¬کند و تا پایان دوران تحصیلی نیز اعتبار دارد. این ویزای هلند علاوه بر حداقل معدل و مدارک تحصیلی مورد نیاز، نامه پذیرش دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر را نیز لازم دارد.

h

ویزای ترانزیت هلند

ویزای ترانزیت هلند برای مدت کوتاهی امکان حضور در این کشور را فراهم می‌کند. این ویزا برای مسافرانی است که برای رسیدن به مقصد خود مجبورند در فرودگاه¬های هلند توقف چند ساعته داشته باشند و سوار هواپیمای دیگری شوند.

ویزای بازگشتی هلند

این ویزای هلند که به آن Return Visa نیز گفته می‌شود، برای افرادی است که به دلیل خاصی مانند از دنیا رفتن اقوام در کشوری دیگر یا گم کردن مدارک خود مجبورند که از کشور خود خارج شوند. این افراد دوباره بعد از مدت کوتاهی به کشور باز می‌گردند و به همین جهت حتی اگر کارت اقامت آنان گم شود، باز هم می‌توانند با استفاده از ویزای بازگشتی وارد هلند شوند.

h

ویزای تجاری هلند

ویزای تجاری نیز یکی از ویزاهای مربوط به شنگن است که امکان فعالیت‌های تجاری را برای افراد غیرهلندی فراهم می‌کند. برای دریافت این ویزا باید تمامی اطلاعات مربوط به تجارتی که شخص قصد انجام آن را دارد، ارائه ‌شود.

هزینه‌های ویزای هلند

هزینه ویزای شینگن هلند برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو است. افراد زیر شش سال نیز به طور رایگان می‌توانند وارد این کشور شوند. برای اخذ ویزاهای دیگر شرایط کمی متفاوت است. برای مثال، هزینه دریافت ویزای کار 380 یورو و ویزای تحصیلی 228 یورو است. همچنین ویزای همراه همسر 228 یورو و ویزای همراه فرندز نیز 76 یورو هزینه دارد. قیمت ویزای درمانی هلند نیز 1201 یورو است.

h

مدارک لازم برای دریافت ویزای هلند

مدارک لازم برای ویزای هلند، بسته به نوع ویزا متفاوت است. برای مثال ارائه مدارک کاری برای ویزای کاری و تجاری و ارائه مدارک تحصیلی برای ویزای محصلین ضرورت دارد؛ با این حال، برخی از این مدارک اهمیت بیشتری دارند و مشترک هستند. برای مثال مدارک هویتی، ترجمه رسمی اسناد تحصیلی و کاری، فیش‌های حقوقی، سند ملک، جواز کسب و کار، سابقه بیمه، گواهی گردش مالی، مدارک مربوط به تمکن مالی، مدارک مربوط به رزرو هتل یا اسکان مسافر، بلیط پرواز هلند و بیمه نامه مسافرتی اهمیت زیادی دارند.

مراحل اخذ ویزای هلند

قبل از هر چیز افراد باید نوع ویزای درخواستی خود را مشخص تا متناسب با شرایط خود اقدام کنند. در قدم بعدی باید تمام مدارک لازم جمع¬آوری شود. در صورت وجود نقص در مدرک، ویزا به طور قطع ریجکت یا باطل خواهد شد. در مرحله بعدی، متقاضی نوبت خود را از سفارت می‌گیرد و برای ارائه مدارک و انگشت نگاری در آنجا حضور پیدا می‌کند. برای این کار حتما باید در زمان و ساعت مشخص شده، برای ارائه مدارک به سفارت هلند مراجعه کرد. ممکن است در این مرحله نیاز به مصاحبه با آفیسر (افسر گذرنامه) یا اقدامات دیگری باشد که به نوع ویزا بستگی دارد. در مرحله آخر نیز باید منتظر دریافت ویزا بود.

زمان لازم برای صدور ویزای هلند

زمان لازم برای صدور ویزای هلند حدود 20 روز است. در بیشترین حالت ممکن، این مدت به دو تا سه ماه می‌رسد. البته این به نوع ویزای درخواستی نیز بستگی دارد.

h

دلایل ریجکت شدن ویزای هلند

دلایل زیادی باعث ریجکت یا باطل شدن درخواست ویزای هلند می‌شود که از جمله رایج‌ترین آنها می¬توان به داشتن سوءسابقه کیفری، نقص مدارک، جعلی بودن مدارک و عدم اطمینان افسر از اینکه مسافر به کشور خود باز می‌گردد، اشاره کرد. همچنین اگر دولت هلند فرد متقاضی را خطری برای ملت خود بداند، می‌تواند از ورود او به آن کشور جلوگیری کند.

برای برطرف کردن مشکل ریجکت شدن ویزا انجام دو اقدام لازم است؛ اول اینکه مدارک ارائه شده حتما باید واضح و شفاف باشند و به همین جهت برای رفع ریجکتی بهتر است که فرد دلیل سفر به آن کشور را دوباره به طور واضح بیان کند و مدارک کامل‌تری نسبت به نوع ویزای درخواستی خود ارائه دهد. دوم اینکه بهتر است فرد، مدارک کاملی از اسناد شغلی خود ارائه دهد که ثابت کند بعد از اتمام کار خود در کشور هلند، به وطنش بازخواهد گشت.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ